The Woman Decomposed

Spektakl Gemy Galiany ze Studia Matejka

Spektakl w językach hiszpańskim i angielskim

Kobieta w The Woman Decomposed 

rozpada się i odbudowuje, wciąż na nowo.

Nie towarzyszą temu ani akceptacja, ani odrzucenie. Obserwuje siebie, jak przeglądałam się w lustrze własnej samotności.

Kobieta w The Woman Decomposed

rozpada się i odbudowuje, wciąż na nowo – dla przyjemności, bólu, rozczarowania, buntu, pytań, miłości i wolności.

Kobieta w The Woman Decomposed

jest czymś a zarazem czymś innym. Jest tym, kim jesteśmy, tym, czym nie jesteśmy i tym, czym chcieliśmy być – wielością w jedności.

Kobieta w The Woman Decomposed

rozpada się, wciąż na nowo, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie, miejsce, które jest zarazem miejscem nas wszystkich, przynajmniej częściowo, jako miejsce przynależne całej ludzkości.

Kobieta w The Woman Decomposed

jest mikrokosmosem świata, który się rozsypał, świata, który rozpękł się pod ciężarem własnej tragedii, tragedii samotności w tłumie, tragedii sprzeczności i niezadowolenia.

Kobieta w The Woman Decomposed

nie ucieka przed sobą, ale akceptuje własną tragedię i śmieje się z niej do utraty orientacji.

Samotność to przestrzeń wolności. Jestem widzem obserwującym świat, w którym mieszkam.

Będąc częścią świata, zaprzeczam samej sobie.

Tak jak wy, mieszczę w sobie tysiące dusz. Chcę je wyzwolić. Nie chcę mieć tylko jednej. Nie chcę stracić tych wszystkich dziwnych istot, które we mnie mieszkają.

Wybieram samotność, bo wybieram wolność.

Aby mówić o samotności, konieczne jest odosobnienie i wynikające z niego poczucie wolności.

Samotna w tłumie. Aktorka samotna wśród widzów.

Nie mam nic do ukrycia. Odkrywam siebie i moje pytania przed tłumem widzów.

Chcę ujawnić naszą wspólną samotność. Próbuję ją zaakceptować

Gema Galiana

 

Spektakl inspirowany Księgą niepokoju Bernarda Soaresa, pomocnika księgowego w Lizbonie Fernando Pessoi i Wilkiem stepowym Hermana Hesse.

 

„Świat wyobraźni i rzeczywistość przenikają się. Marzenia i gra stapiają się w jedno.

Moim jedynym światem był świat mojej wyobraźni. Nigdy nie przeżyłem romansów tak rzeczywistych, tak pełnych życia i wrzenia krwi, jak te, które miałem z postaciami, które sam stworzyłem”.

Fernando Pessoa

  • AUTORKA/AKTORKA: Gema Galiana
  • REŻYSERIA: Matej Matejka
  • DRAMATURGIA: Anthony Nikolchev
  • SCENOGRAFIA: La Mujer Tranvia
  • WSPÓŁPRACA MUZYCZNA: Ditte Berkeley, Daniel Han

Czas trwania: 60’

Gema Galiana urodziła się w Hiszpanii, studiowała aktorstwo w Wyższej Szkole Sztuki Dramatycznej w Murcji, specjalizując się w hiszpańskim teatrze klasycznym. Współpracowała z Julianem Herrero, Dorą Centenero, Jorge Urreą, Teatro del Aire, Rizoma Teatro oraz Ferroviaria Ensemble. Interesuje się teatrem fizycznym – uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Isabel Ubedę, Bruce’a Myersa, Gabriela Gawina, Raúla Iaizę, a także zespól teatralny OBRA at Au Brana. Obecnie należy do zespołu Studia Matejka. Przed dziesięć lat trenowała karate gōjū-ryū.

The Woman DecomposedThe Woman DecomposedThe Woman Decomposed